Ontdek snel ons laatste magazine

    37ste editie van LingeriePRO: terugblikken én vooruitkijken

    07/02/2019

    Zondag 27 en maandag 28 januari 2019 was de Antwerpse Waagnatie al voor de 37ste keer het middelpunt voor de branche van lingerie en bodyfashion. We blikken terug op LingeriePRO en kijken samen naar de toekomst.

    Exposanten

    In totaal bemanden 338 merken een stand, waarvan een 17-tal Belgische. De labels uit eigen land werden in samenwerking met Creamoda extra in de kijker gezet onder het motto ‘Ik koop Belgisch’ (#ikb), een campagne van FlandersDC. Zowel de merken uit ons land als de winkeliers die ze verkopen, ervaren dankzij deze actie een ware boost.

    Bezoekers

    Hoewel er veel winkeliers vandaag definitief de deuren sluiten, bleef het unieke bezoekersaantal op de beurs gelijk aan de voorgaande editie: bijna 600 speciaalzaken uit België (69%) en Nederland (29,5%) kwamen de nieuwste collecties bewonderen. Aan de stand van Aphrodite mochten we echter ook enkele starters verwelkomen, bij wie de goesting in en het initatief voor nieuwe, frisse concepten terug leken op te borrelen.

    Om de winkeliers zo goed mogelijk te ondersteunen in hun zaak, ging LingeriePRO dit jaar ook een samenwerking aan met het Nederlandse Kooplust. Aan de hand van 50 tips, bevestigd aan een muur, werden boetiekhouders geïnformeerd over hoe hun zaak nog beter te doen draaien. Tips die hen aanspraken, konden ze van de wand plukken en mee naar huis nemen. Het succes dat dit project uitlokte, toont aan hoeveel ondernemende winkeliers er zijn die de evoluties in de branche opvolgen en de lingeriesector van de toekomst met goede moed tegemoet gaan.

    Inspiratie

    Dat was, is en blijft het kernwoord van LingeriePRO. Buitengaan doe je niet zonder een hoofd vol ideeën of een gevuld notitieboek. Ook dit jaar was er voor elk wat wils, met zowel gevestigde onmisbare merken als ‘nieuwe’ jonge labels. Voor aankopers en exposanten die het graag over een nieuwe boeg gooien (met onder meer vegan en gerecycleerde stoffen), heeft de CATCH!-zone goed zijn werk gedaan. Merken die nieuw zijn in de sector worden de komende weken uitgebreid besproken op de website van Aphrodite.

    En na de succesvolle zomerhashtag #jaimelalingerie, wordt dit seizoen ook #lingerieisthedrugforme goed gedeeld: lingerie is namelijk voor velen een opkikker of zelfs hét medicijn. Aan de entree van de beurs stonden dan ook 'lingerie-apothekeressen', die aan creatief gevulde apothekerskasten de bezoekers verwelkomden.

    Praktisch

    De volgende editie van LingeriePro gaat door op zondag 28 en maandag 29 juli 2019, Waagnatie, Antwerpen.

    Categorieën: