Ontdek snel ons laatste magazine

    150 jaar Zimmerli: innovatie en nabijheid voor mens en natuur

    01/02/2021

    Zimmerli of Switzerland kijkt terug op een lange traditie vol ondernemersspirit en vernieuwing. Dicht bij mens en natuur staan zit in het DNA van het merk. Om haar 150ste verjaardag te vieren, zet het merk belangrijke relaties in de kijker én in de bloemetjes gedurende het hele jaar.

    Sinds de oprichting van het merk door Pauline Zimmerli-Bäuerlin (1829-1914), is nabijheid een essentiële waarde voor Zimmerli. Als premium merk dat gespecialiseerd is in lingerie en loungewear, kan het bedrijf bovendien niet dichter bij zijn klanten staan.

    "Wij zijn ervan overtuigd dat we kunnen terugkijken op een 150-jarige traditie dankzij onze nabijheid bij mens en natuur en dankzij voortdurende vernieuwingen die onze relaties met klanten, milieu en de huid eren, voeden en ontwikkelen”, vertelt Renzo Sigrist, Hoofd Marketing bij Zimmerli 

    Naast oprichtster en naamgeefster van het merk, is Pauline Zimmerli-Bäuerlin (1829-1914) ook de uitvinder van ’s werelds eerste breimachine voor ribbelsteken in de 19de eeuw, alsook het eerste digitale lookbook voor retailers en fans en de personalisering van ondergoed in de 21ste eeuw. Na 150 jaar doet het merk nog steeds aan een heruitvinding van zichzelf. 

    Om de 150ste verjaardag te vieren, wijdt Zimmerli dit jaar elke maand aan een speciale relatie, die vanuit verschillende invalshoeken in de spotlight wordt gezet. In januari ging alles over intimiteit van de cliënt door innovatie, waarvoor Zimmerli gepersonaliseerde, handgemaakte shirts van Sea Islands katoen weggaf, het meest exclusieve katoen ter wereld. 

    Meer over Zimmerli vind je hier.