1. Nieuwe beurshal
Zo is de eerste en meest ingrijpende verandering de nieuwe beurshal: LingeriePRO verhuist naar Hal 6. Deze hal ligt naast de gekende hal, maar dichter bij de inkom (Inkom Noord). Het is tevens de hal die vlak naast parking 6 ligt, de grootste parking van Kortrijk Xpo. Op deze manier kan je als bezoeker én exposant gemakkelijk vlakbij parkeren en kom je binnen via de inkom die direct aan de juiste beurshal grenst.
Nathanaëlle Verdruye legt uit: “Met het kiezen van deze nieuwe hal werden meteen twee puntjes van feedback aangepakt: de afstand van de parking tot de hal is een stukje minder ver én er is meer licht. In de nieuwe hal is er namelijk standaard heel veel daglicht aanwezig en er werd ook nieuwe ledverlichting opgehangen. De tentoongestelde collecties zullen daardoor letterlijk en figuurlijk meer in de spotlight staan.”
Nathanaëlle Verdruye
De collecties zullen letterlijk en figuurlijk meer in de spotlight staan.
"2. Hospitality is key
“Het tweede luik waarop we zullen inspelen is hospitality. Door meer te gaan investeren in gastvrijheid, kunnen we onze bezoekers nog meer in de watten leggen. Het moet aangenaam vertoeven worden op de beurs: denk bijvoorbeeld aan aangeboden consumpties.
Daarnaast gaan we ook voor meer duidelijkheid en structuur qua standen zorgen. Zo gaan we een gids ontwikkelen voor de bezoekers, waardoor zij makkelijker wegwijs worden in de hal en een beter overzicht hebben van welke merken er aanwezig zijn en waar ze deze kunnen vinden.”
3. Beleving en inspiratie
“Na ook met Aphrodite en Fedelin aan tafel te hebben gezeten, besloten we om een uitgebreid randprogramma te voorzien, met seminars en workshops rond actuele topics in de lingeriebranche. Dit programma maakt het de moeite om van de andere kant van het land tot Kortrijk te komen”, aldus Nathanaëlle.
De organisatie wil bovendien extra inspelen op de troeven van Kortrijk en heeft daarvoor een CityGuide ontworpen, die Kortrijk schetst als de ideale locatie voor een citytrip. “Het is dan misschien voor sommigen wat verder dan Antwerpen, bij ons sta je wel amper tot nooit in de file”, voegt de organisatrice toe.
Trendy thema
Over het beursthema konden we alvast ontfutselen dat “alles in dé trendkleur van 2024 zal staan: apricot crush, een soort peachy oranje.” Meer info daarover volgt!
Nieuwe website
Tot slot stak het team ook hun website in een volledig nieuw jasje. “Je vindt er onze Cityguide onder het kopje ‘plan je bezoek’, je ontdekt er alle exposanten en je kan je er als bezoeker registreren”, sluit Nathanaëlle af.
Wij zijn alvast benieuwd naar wat we verder mogen verwachten en breien er binnenkort een vervolg aan op onze site!