Ontdek snel ons laatste magazine

Haal de nieuwe consument naar je winkel dankzij de tips op dit event

15/03/2019

Op donderdag 25 april organiseert Mode Unie een marketingevent, gericht op het aantrekken van de nieuwe consument in je speciaalzaak. Dat het moeilijker wordt om dat te doen, weten we allemaal. Babyboomers, millennials maar ook consumenten met een niet-Belgische achtergrond zorgen voor diversiteit in het straatbeeld en op de winkelvloer. 

Maar hoe pak je die diversiteit aan? Hoe zorg je ervoor dat elk van deze doelgroepen de weg naar je winkel vindt? En hoe benader je deze klanten dan best? Dit vloeit voort uit begrip en kennis van de betrokken doelgroepen. Tijdens dit marketingevent leer je wie deze consumenten zijn en wat hen bezighoudt, om uiteindelijk je klantenbestand uit te breiden met nieuwe, trouwe klanten.

Samen met spreker Rachid Lamrabat van communicatiebureau TIQAH, wordt er die dag dieper ingegaan op de kansen die deze nieuwe doelgroepen voor je winkel bieden. Aan de hand van één praktijkcase uit de food retail en ééntje uit de mode retail, wordt er gekeken naar hoe ondernemers uit de sector hun marketing en communicatie afstemmen op de veranderde consument.

Achteraf vindt er een receptie plaats waar de kennis nabesproken kan worden. Ook zal er voor elke aanwezige een gratis boek ‘Etnomarketing – het vertrouwen van de nieuwe consument’ van spreker Rachid Lamrabat voorzien zijn.

Praktisch

Wanneer: Donderdag 25 april 2019, 19u30-23u30

Waar: Felixarchief Antwerpen – Oudeleeuwenrui 29, 2000 Antwerpen

Prijs: Gratis deelname voor leden van Mode Unie en Fedelin. Niet-leden betalen 50 euro per persoon, exclusief BTW. Wie nog lid wilt worden, krijgt die 50 euro terug van zijn lidgeld.

Inschrijven kan via een mailtje naar info@modeunie.be.

Categorieën: