Ontdek snel ons laatste magazine

    Lingerie PRO, hét trefpunt voor bad- en ondermode in de Benelux

    04/08/2016

    Zo'n 640 bedrijven tekenden present afgelopen weekend en dat is op enkele winkels na hetzelfde aantal als bij de zomereditie van 2015. Een meer dan geslaagde editie dus die bewijst dat Lingerie PRO nog steeds een van de belangrijkste ontmoetingsplaatsen voor de lingerie- en badmodewereld in de Benelux is.

    België vertegenwoordigt 68% van dit aantal, 30% (voorheen 28 à 29%) komt uit Nederland en de overige 2% zijn professionelen uit de rest van Europa die de mogelijkheden van de beurs komen inschatten. Als we de herkomst van de Belgische bezoekers opsplitsen, komen we aan deze verdeling:

    Antwerpen = 27%
    Oost-Vlaanderen = 19%
    West-Vlaanderen = 15%
    Vlaams Brabant = 13,5%
    Limburg = 10%
    BXL + Waals Brabant = 5%
    Luik = 5%
    Henegouwen = 4%
    Namen = 1,5%

    De nieuwe huisstijl van de beurs oogde jong en fris en werd doorgetrokken in de inrichting van de hele beurs met een trendy onthaalbalie, leuke bewegwijzering, geverfde olietonnen, vrolijke bloemen en olijk gestreept personeel. Ook de inspiratiecorner, die tot stand kwam door de samenwerking van Spacebox (shop concept en standenbouw), Best Mannequins (paspoppen en winkelinrichting) en Aphrodite kon op veel bijval rekenen.

    Hoofdmoot waren natuurlijk de talrijke zomercollecties die er zonder meer veelbelovend uitzagen. Er is veel keuze maar tegelijk geeft het een duidelijk beeld van wat de markt te bieden heeft en waar je je als winkel wil positioneren. De volgende afspraak in Antwerpen is op 29 en 30 januari 2017. 

    Categorieën: