Na de eerste editie in Kortrijk Xpo vorige zomer, gaven Philippe en Sabine – de bezielers van LingeriePro – de fakkel door aan Kortrijk Xpo. Nathanaëlle Verdruye, projectleider van Kortrijk Xpo, is nu het nieuwe gezicht achter de vakbeurs. In een heel korte periode zette ze deze wintereditie op met als beursthema “BE PRO – BE ACTIVE – BE PRO ACTIVE”. Met de feedback van de bezoekers en de exposanten gaat Kortrijk Xpo nu aan de slag om de organisatie verder uit te bouwen en te optimaliseren.
Compact maar kwalitatief aanbod
Het beursaanbod was bij deze eerste wintereditie in Kortrijk Xpo compact, maar van hoog kwalitatief niveau. 70 exposanten stelden er hun collecties voor, waaronder vertrouwde merken en ook nieuwe aanbieders. Deze laatsten namen de kans om zich via LingeriePro te positioneren in de Beneluxmarkt.
Dankzij de inspiratiezone in de vorm van een trendforum en de door het publiek duidelijk gesmaakte podcast, konden bezoekers zich verder ontwikkelen en inspiratie opdoen voor hun eigen winkel. Zo kan je de podcasts herbeluisteren via het kanaal LineUP your STORE op Spotify.
“Het was een uitdaging om vakgenoten uit de sector samen te krijgen en ze op een positieve manier te laten netwerken en ‘connecteren’ met elkaar, maar we zijn er in geslaagd, en hebben al tal van ideeën én aanvragen voor volgende editie”, weet Nathanaëlle.
Zomereditie op 30 & 31 juli 2023
De basis is alvast gelegd voor een verdere groei van het beursaanbod en het is nu reeds uitkijken naar de zomereditie van Lingerie Pro die – na de Finally editie van vorige zomer – dit jaar voor de tweede keer gepland staat in Kortrijk Xpo, op 30 & 31 juli 2023. Met een groter aanbod – en de uitbreiding met badmode – mikt de organisatie op ruim 100 exposanten! Er ligt duidelijk een uitdagende toekomst voor de lingerie- en modebranche in het verschiet.