Ontdek snel ons laatste magazine

Line Up onder de loep

25/02/2021

We missen het allemaal: elkaar ontmoeten op de beurzen, ideeën uitwisselen met een drankje en een hapje erbij, overspoeld worden door veelbelovende collecties en meer. Lingerie PRO kon niet doorgaan, maar het beursteam bedacht iets anders: het Line Up-platform. Wij nemen het voor jullie onder de loep en kunnen alvast één ding verklappen: inspiratie is het sleutelwoord. We nemen jullie mee.

Wanneer we naar de link van Line Up PRO gaan, opent zich een website die zeer vertrouwd overkomt: de Lingerie PRO-kleuren en het herkenbare lettertype zijn verwerkt in de volledige uitstraling van de site. 

LineUP Brainfood vormt het centrum en bundelt de inspiratiezones die we de laatste jaren op LingeriePRO tegenkwamen, zoals Lingerie Is The Drug, J’aime La Lingerie en The Good Shop. Deze werden aangevuld met inspirerende boekentips en muziek (onder het kopje BLOG), en podcasts (binnenkort onder het kopje PODCAST).  

Opfrissen van de voorbije 20 jaar

Wanneer je op de knop SOCIAL MEDIA klikt, vind je materiaal dat je zelf op je sociale media kan gebruiken: quotes zoals ‘j’aime la lingerie’, maar ook nog wat nieuwe varianten. Je kan deze telkens downloaden onder het gewenste formaat (Facebook, Instagram, enz.) door je gratis in te loggen. 

Één van onze favorieten is het submenu VIDEO waar je wordt ondergedompeld in de aftermovies van de vorige edities. Grote kans dat je jezelf - een aantal jaar geleden - spot en je plots minder beschaamd voelt over dat huidige coronakapsel ;-). 

Onder RETAIL TIPS vind je de +/- 50 kaartjes met tips (over doelgroep, merchandising, gemotiveerde medewerkers en nieuwe of bestaande klanten), die we enkele edities geleden van de ‘inspiratiemuur’ tijdens LingeriePRO konden plukken. Je kan ze gemakkelijk downloaden en bewaren of afdrukken.

Als modebranche ontsnappen ook wij niet aan de vraag naar duurzaamheid. Het hoe, wat en waarom van duurzaam ondernemen, inclusief concrete tips over wat jij kan doen, vind je onder het kopje THE GOOD SHOP, genoemd naar de gelijknamige hoek in de Waagnatie, waar we een overzicht kregen van hoe merken omgaan met deze problematiek, welke nieuwe milieuvriendelijke grondstoffen en productiewijzes er zijn, enz.

Kortom: genoeg materiaal om je in onder te dompelen en mee te experimenteren tot corona het land weer verlaat en we elkaar weer kunnen treffen tijdens het beursseizoen. Hopelijk tot dan!

Categorieën: