Ontdek snel ons laatste magazine

Van de Velde lanceert innovatieve samenwerking met Pippa & Jean

23/02/2018

Het Belgische lingeriebedrijf Van de Velde gaat in Duitsland samenwerken met Pippa & Jean, een social selling platform. Vrouwen kunnen nu vanuit hun eigen huis en in gezelschap van vrienden Marie Jo en Prima Donna lingerie ervaren via exclusieve styling events of in de nabije toekomst online bestellen via gepersonaliseerde online boetieks.
 
Voor Van de Velde is het innovatieve partnership met Pippa & Jean een verdere stap in zijn online sales strategie. Het bedrijf lanceert met deze samenwerking een nieuw businessmodel waarin het succesvolle digitale platform van Pippa & Jean en de ervaring van de luxe lingeriemerken Marie Jo en Prima Donna samenkomen. Dit vernieuwende verkoopkanaal zal in Duitsland geleid worden door Anja Horst, Van de Velde's nieuwe Managing Director voor social selling. Als voormalig Director Marketing Products & Consumer Promotions bij Tupperware Duitsland heeft Anja ruime kennis over de Duitse social selling markt. Met haar komst wil Van de Velde de samenwerking met Pippa & Jean extra kracht bij zetten.
 
Het concept van social selling, waarbij mensen in het comfort van hun eigen huis producten kunnen ervaren, wordt steeds populairder in Duitsland. De totale omvang van de Duitse social selling markt is momenteel ruim 16 miljard euro en groeit met 8% per jaar. Het ontwikkelen van dit nieuwe innovatieve verkoopkanaal vergroot niet alleen de beschikbaarheid van de lingeriemerken Marie Jo en Prima Donna maar biedt klanten ook een ultiem gepersonaliseerde consumentenervaring.
 
Van de Velde CEO Erwin van Laethem: "De nieuwe samenwerking met Pippa & Jean past in ons streven om via alle kanalen beschikbaarheid te garanderen voor onze klanten. Het hoort ook bij onze innovatieve traditie, want sinds de oprichting in 1919 kijkt Van de Velde altijd vooruit en vernieuwt zichzelf. Samenwerken met een partner zoals het digitale platform Pippa & Jean past dan ook goed bij onze missie: het versterken van het zelfbeeld van vrouwen”.

Categorieën: